(1) Jawatankuasa hendaklah dalam masa lima puluh (50) hari dari penerimaan sesuatu permohonan bagi mendapat suatu Tauliah, membuat keputusan—
(a) sama ada memanggil pemohon untuk ujian bertulis atau temuduga;
(b) sama ada Tauliah itu patut diberikan kepada pemohon atau ditolak; dan
(c) mengenakan apa-apa terma, syarat atau sekatan yang kepadanya Pemegang Tauliah itu patut tertakluk, jika Jawatankuasa memutuskan untuk mengeluarkan Tauliah kepada pemohon.
(2) Sementara menanti keputusan Jawatankuasa di bawah subkaedah (1), Setiausaha Jawatankuasa boleh, dengan budibicaranya, mengeluarkan kebenaran sementara dalam bentuk dan tertakluk kepada apa-apa syarat yang difikirkannya patut.
(3) Selepas Jawatankuasa telah memutuskan sesuatu permohonan Tauliah, Setiausaha hendaklah memaklumkan kepada pemohon melalui surat, memaklumkan kepada pemohon—
(a) bahawa permohonannya telah diluluskan dan terma-terma, syarat-syarat, atau sekatan di mana Pemegang Tauliah akan tertakluk, jika ada; atau
(b) bahawa permohonan tersebut ditolak dan sebab-sebab bagi penolakan itu.
(4) Jawatankuasa boleh pada bila-bila masa, melalui notis bertulis yang dihantar kepada seseorang Pemegang Tauliah—
(a) mengubahsuai atau mengubah syarat, terma atau sekatan Tauliah;
(b) membatalkan syarat, terma atau sekatan Tauliah; dan
(c) mengenakan syarat, terma atau sekatan tambahan.
(5) Apa-apa notis bertulis yang dikeluarkan oleh Jawatankuasa di bawah subkaedah (4) hendaklah direkodkan oleh Setiausaha dalam Buku Pendaftaran.